جذب ۸۹ میلیون یورو برای سرمایه‌گذاری در بیوتکنولوژی پزشکی

1397/02/24 در ساعت 10:03:00

یک venture capital سوئیسی موفق به جذب ۸۹ میلیون یورو برای سرمایه‌گذاری در بیوتکنولوژی پزشکی شد.

جذب ۸۹ میلیون یورو برای سرمایه‌گذاری در بیوتکنولوژی پزشکی

در خارج از ایران نوع خاصی از شرکت‌های سرمایه گذاری وجود دارند که به آن‌ها venture capital گفته می‌شود. این شرکت‌ها معمولا با سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها یا کسب و کارهای جدید در آن‌ها سهیم می‌شوند و سپس با فروش شرکت یا با عرضه‌ی عمومی سهام در بازار بورس به سوددهی می‌رسند. نکته جالب اینجاست که venture capitalها تنها نقش واسطه‌ای را دارند که سرمایه را از جای دیگری جذب می‌کند و در محل دیگر سرمایه‌گذاری می کند و تنها به علت پذیرش ریسک بالای این کار و تجربه در سرمایه‌گذاری روی بازارهای حوزه‌ی اختصاصی همچون بیوتکنولوژی کسب درآمد می‌کنند.

شرکتی در سوئیس به نام BioMedPartners اخیرا توانسته‌است با جذب سرمایه ۸۹ میلیون دلاری از European Investment Fund و دو بانک در ایالتهای برن و بازل سوئیس، سومین صندوق خود را با نام BioMedInvest III تشکیل دهد.

این شرکت بنا دارد تا این سرمایه را در ۱۲ تا ۱۵ شرکت نوپا و استارتاپ در حوزه‌ی بیوتکنولوژی سرمایه‌گذاری ‌کند و تا کنون ۳ شرکت بخشی از این سرمایه را دریافت کرده‌اند.

اولین آن‌ها یک شرکت بیوتکنولوژِی آلمانی با
نام Cardior Pharmaceuticals است که با جذب ۱۵ میلیون یورو قصد دارد روی non-coding RNAها برای درمان و پیش‌بینی مشکلات قلبی عروقی کار کند. شرکت‌ Amal Therapeutics نیز برای درمان واکسن سرطان کولونکتال ۸ میلیون یورو جذب کرده است. سومین شرکت Allecra Therapeutics است که مشغول ساخت دارویی است که از به وجود‌آمدن باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک جلوگیری می‌کند.

با این سرمایه جدید BioMedPartners می‌تواند به گسترش سبد سهام خود، که در حال حاضر شامل ۵۵ شرکت در سویس، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اتریش است، ادامه دهد. BioMedPartners از زمان شروع سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۰۳، توانسته‌است ۱۹ شرکت از این ۵۵ شرکت را بفروشد یا سهام آن‌ها را به صورت عمومی در بازار عرضه کند.

نظر جدید
0%