دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی

1397/03/28 در ساعت 08:45:00

استفاده از کودهای زیستی کیفیت محصولات کشاورزی را افزایش می‌دهد

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: یکی از راه های بهبود کیفیت محصولات کشاورزی مصرفی مردم، استفاده از کودهای زیستی است.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص سالم سازی محصولات کشاورزی، بیان کرد: یکی از اولویت های ستاد توسعه زیست فناوری، کاهش مصرف کودهای شیمیایی در کشاورزی و کاهش مخاطرات استفاده از این سموم است.

وی افزود: تولید کودهای زیستی به فناوری هایی نیاز دارد که خوشبختانه این فناوری ها در حد اعلا و خوب در کشور وجود دارد؛ فقط باید بازار این محصولات در کشور شکل بگیرد.

به گفته قانعی، کودهای زیستی (کود بیولوژیک) به مواد حاصل‌خیزکننده‌ای گفته می‌شود که دارای تعداد کافی از یک یا چند گونه از میکروارگانیسم‌های سودمند خاکزی هستند. 

وی همچنین تصریح کرد: کودهای زیستی، ریزاندامگان‌هایی (میکروارگانیسم‌هایی) هستند که قادرند عناصر غذایی خاک را در یک فرایند زیستی تبدیل به مواد مغذی همچون ویتامینها و دیگر مواد معدنی کرده و به ریشه خاک برساند. 

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ادامه داد: مصرف کودهای زیستی کم هزینه تر هستند و در اکوسیستم آلودگی به وجود نمی‌آورد. کودهای زیستی مواد نگه‌دارنده میکروارگانیزم‌های سودمند خاک هستند.

 

منبع خبر: معاونت علمی و فناوری

نظر جدید
0%