با کمک طرح تقسیم کار ملی زیست‌فناوری؛

1397/12/11 در ساعت 09:01:00

دانشگاه‌ به صنعت زیستی می‌پیوندد

با کمک طرح تقسیم کار ملی زیست‌فناوری؛

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: دانشگاه‌ها به کمک طرح تقسیم کار ملی زیست‌فناوری به صنعت زیستی می‌پیوندند.

مصطفی قانعی درباره طرح تقسیم کار ملی زیست فناوری، تصریح کرد: در اجرای این طرح تلاش می‌کنیم دانشگاه‌های کشور را به صنعت متصل کنیم و اولویت‌های حوزه زیست‌فناوری را به دانشگاه‌ها اعلام و معرفی کنیم.

وی افزود: در این راستا دانشگاه صنعتی امیرکبیر می‌تواند در حوزه‌های "بیو انفورماتیک"، "سامانه‌های پلیمر زیست تخریب‌پذیر" و "داروهای آهسته رهایش" ورود کند.

به گفته قانعی، «هماهنگ‌سازی و افزایش بهره‌وری ظرفیت‌ها و فعالیت‌های حوزه فناوری زیستی در سطح کشور»، «تعیین اولویت‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی» و «یکپارچه‌سازی این فعالیت‌ها به منظور جلوگیری از تعدد تحقیقات بر روی موضوعات واحد» از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح تقسیم کار ملی زیست‌فناوری است.

وی همچنین بیان کرد: این طرح در ستاد به کمک همه کارگروه‌های ستاد اجرایی می‌شود و امیدواریم به نتایج مثبتی در این طرح برسیم. تلاش می‌کنیم دانشگاه‌ها را به سرمایه‌گذاری مادی و معنوی در این حوزه ترغیب کنیم.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به توان داخلی کشور در این حوزه یادآور شد: با توجه به وجود توانمندی‌های مختلف در کشور، به این نتیجه رسیدیم که نمی‌توانیم به صورت جزیره‌ای در این حوزه عمل کنیم، از این رو با توجه به نیازمندی‌های مناطق مختلف کشور اقدام به تقسیم کار ملی کردیم.

نظر جدید
0%