بومی‌سازی دانش‌فنی ساخت دستگاه میکرومانیپولاتور برای درمان ناباروری در کشور

1398/09/30 در ساعت 17:59:00

ایران از جمله کشورهای پیشرو در درمان ناباروری می‌باشد که به لطف متخصصان مجرب و مطرح در سطح جهان، شاهد ارائه خدمات گسترده درمانی در زمینه ناباروری هستیم.

بومی‌سازی دانش‌فنی ساخت دستگاه میکرومانیپولاتور برای درمان ناباروری در کشور

با توجه به شرایط حال حاضر و موانع و مشکلات موجود برای دسترسی به محصولات با تکنولوژی بالا در حوزه‌های زیست‌فناوری خصوصا تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، همچنین چشم‌انداز تدوین شده برای خودکفایی در تولیدات این نوع محصولات در کشور، محققان و پژوهشگران ایرانی موفق به ساخت دستگاه میکرومانیپولاتور شدند. میکرومانیپولاتور سامانه تزریق و عملیات درون سلولی است که با فناوری حرکتی فوق دقیق، ناباروری را درمان می‌نماید.

 

 

امروزه قیمت دستگاه‌های میکرومانیپولاتور، حدود 40 تا 60 هزار دلار است و واردات این دستگاه به کشور 20 تا 50 درصد به این هزینه اضافه می نماید. از طرفی برای دریافت خدمات پس از فروش برای این دستگاه ها هزینه های دیگری به هزینه های مراکز درمانی می‌افزاید. از این رو  و با توجه به اینکه در حال حاضر دستگاه های موجود در کشور کاملا وارداتی هستند، تنها مراکزی که دارای شرایط بسیار خوب از نظر مالی هستند، قادر به تهیه این دستگاه ها می‌باشند که پس از بومی‌سازی تولید این دستگاه در کشور، قیمت تمام شده آن 50 درصد ارزانتر از نمونه خارجی می‌باشد.

صندوق حمایت از سرمایه گذاری زیست فناوری در راستای ماموریت خود در این حوزه و با هدف حمایت از تولیدات ملی، اقدام به مشارکت در ساخت و تولید دستگاه فوق نمود و در طول 2 سال فرآیند مهندسی و ساخت دستگاه فوق، ضمن ارائه مشاوره‌های تخصصی در حوزه‌های کسب و کار، بخشی از منابع مالی مورد نیاز طرح را نیز تامین نمود.

 

 

 

نظر جدید
0%