سرمایه گذاری صندوق زیست‌فناوری برای تولید داروی ضد ویروس Remdesivir

1399/01/19 در ساعت 12:22:00

داروی نویدبخش Remdesivirدر برابر بسیاری از ویروس‌ها مؤثر است، برخی متخصصان خوش‌بین‌اند این دارو بتواند از پس کووید۱۹ برآید.

سرمایه گذاری صندوق زیست‌فناوری برای تولید داروی ضد ویروس Remdesivir

مهدی دیلم صالحی، مدیرعامل صندوق زیست فناوری، از امضای قرارداد سرمایه‌گذاری جسورانه بر روی داروی Remdesivir خبر داد. وی گفت صندوق زیست فناوری برای انجام مسئولیت اجتماعی خود در راستای مقابله با بیماری کروناویروس جدید (19-COVID) از یک تیم نخبه فعال در زمینه تحقیق و تولید آنتی ویروس های انسانی و یک شرکت دانش‌بنیان حمایت نمود. 

به گفته ایشان سرمایه‌گذاری بر روی این دارو به شکل سرمایه گذاری جسورانه در تولید ماده موثره داروی Remdesivir است و امیدواریم نتایج مثبت طرح تا پایان سال به اطلاع عموم برسد.
به گزارش روابط عمومی صندوق زیست فناوری با ادامه گسترش شیوع کروناویروس در سرتاسر جهان و افزایش تعداد بیمارانی که وضعیت بیماری‌شان وخیم است، کشورهای مواجه شده با این چالش، تلاش می‌کنند هرچه سریع‌تر درمانی پیدا کنند که بتوانند به فرونشاندن این بحران کمک کنند. هم‌اکنون در کشور چندین دارو برای درمان این بیماری که عنوان رسمی‌اش (کووید -۱۹COVID-) تحت آزمون‌ قرار گرفته‌اند. برخی از آنها داروهای ضدویروسی هستند که پیش از این نیز برای هدف قرار دادن سایر ویروس‌ها نیز به کار رفته‌اند.

 Remdesivir یک داروی ضدویروس جدید از خانواده آنالوگ‌های نوکلئوزید است. این دارو جهت درمان بیماری ویروسی ابولا و عفونت‌های ویروس ماربورگ ساخته شد، اما به ‌تدریج مشخص گردید که خاصیت ضد ویروسی علیه سایر ویروس‌های تک‌رشته‌ایRNA  نظیر ویروس سین‌سیشیال تنفسی، ویروس خونین، ویروس تب لاسا، ویروس نیپا، ویروس هِـندرا و خانواده کروناویروس‌ها شامل: کروناویروس مرس و سارس هم دارد.
داروی ضدویروس Remdesivir که طیف گسترده‌ای از ویروس‌ها را هدف قرار می‌دهد، متخصصان را امیدوار نموده تا این دارو یا ترکیبات مشابهش بتواند از پس کووید۱۹ برآید.

 

نظر جدید
0%