درمان بیماری‌های خاص در مراکز زیست فناوری انجام می‌شود

1394/09/24 در ساعت 11:29:00

مدیرگروه سرمایه انسانی ستاد توسعه زیست فناوری: درمان بیماری‌های خاص در مراکز زیست فناوری انجام می‌شود

درمان بیماری‌های خاص در مراکز زیست فناوری انجام می‌شود

مدیرگروه سرمایه انسانی ستاد توسعه زیست فناوری:

درمان بیماری‌های خاص در مراکز زیست فناوری انجام می‌شود

 

مدیرگروه سرمایه انسانی، آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: به‌کارگیری از سلول‌های بنیادی و گسترش زیست فناوری می‌توان به درمان بسیاری از بیماری‌های خاص در کشور دست یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، سیدمهدی سیدی امروز در افتتاح نخستین آزمایشگاه زیست فناوری کشور واقع در دبیرستان دخترانه شیوا آمل با بیان اینکه مازندران استانی است که به لحاظ منابع طبیعی و انسانی زبان‌زد دیگر استان‌های کشور است، اظهار داشت: اکنون در این استان در بخش‌های مختلف بین دستگاه‌ها هم‌گرایی ایجاد شده است تا یک کار بزرگی را چون نخستین آزمایشگاه زیست‌فناوری در این شهرستان راه‌اندازی شود.

وی با تاکید براینکه مهمترین هدف اجرایی این طرح ایجاد تفکر علمی در مدارس کشور است، ابراز داشت: با وجود تفکر علمی در آینده می توان راحت‌تر زندگی کرد و به پیشرفت‌های زندگی دست یافت.

سیدی با اشاره به اینکه زیست فناوری یک رشته علمی میان رشته‌ای است که با زیست فناوری می‌توان پیوند زد، تصریح کرد: با ایجاد پیوند زیست فناوری و رشته‌های علمی امنیت‌های مختلفی در کشور به وجود می‌آید.

دبیر گروه سرمایه انسانی، آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست فناوری با بیان اینکه با تحولات زیست فناوری در دنیا می‌توان به کارهای بزرگی دست زد، افزود: در این زمینه تشخیص بسیاری از بیماری‌های انسانی و مشترک انسان و حیوان آسان‌تر می‌شود.

وی با اعلام براینکه با استفاده از رشته‌های زیست فناوری اکنون دوره جنینی قابل درمان است، اذعان داشت: با بکارگیری از سلول‌های بنیادی و گسترش زیست فناوری می‌توان به درمان بسیاری از بیماری‌های خاص در کشور دست یافت.

سیدی یکی از مشغولی‌های دنیا در راستای مطالعات سطح علمی زیست فناوری در دوران سالمندان عنوان کرد و گفت: کشورهای پیشرفته دنیا با ورود به این امر سعی در تحول بزرگ با استفاده از زیست فناوری دارند که طی سه یا چهار سال آینده کشور ما نیز به این موارد ورود پیدا خواهد کرد.

این مسئول با بیان اینکه اکنون کشورهای اروپایی و آمریکا بر امر زیست فناوری سرمایه‌گذاری می‌کند، ابراز داشت: این کشورها در حوزه‌های مختلف از این رشته استفاده می‌برند تا بسیاری از بیماری‌ها قابل درمان، جلوگیری و پیشگیری شود.

وی تاکید معاونت فناوری دفتر ریاست جمهوری بر ایجاد پژوهش‌سراها در سراسر است، افزود: از سال گذشته این نهاد بر حوزه دانش‌آموزی برنامه‌هایی دارد و در استان مازندران با برگزاری جلساتی هماهنگی لازم را برای نخستین بار برای راه‌اندازی چنین پژوهشرایی در کشور فراهم کرده است.

سیدی خاطرنشان کرد: این استان با وجود نیروهای انسانی بسیار فرهیخته است و به دلیل داشتن دستگاه‌های بزرگ و شرکت‌های صنعتی مطرح می‌توان در این عرصه به خوبی ورود یابد.

دبیر گروه سرمایه انسانی، آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ادامه داد: مازندران با استفاده از امکانات گوشه گوشه این استان به شناسایی این امکانات بپردازد و هماهنگی لازم را جهت ایجاد استفاده از این امکانات فراهم شود.

نظر جدید
0%