درمان اعتیاد و کاهش دردهای سرطانی با تولید داروی ترک اعتیاد

1400/03/11 در ساعت 08:00:00

تحولی در درمان اعتیاد و کاهش دردهای سرطانی و ترک اعتیاد با تولید داروی تر ک اعتیاد توسط کارخانه ایران‌ساخت رقم خورد.

درمان اعتیاد و کاهش دردهای سرطانی با تولید داروی ترک اعتیاد

کارخانه تولید داروهای درمان اعتیاد با استفاده از فناوری‌های‌نوین با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به صورت برخط افتتاح شد تا تحولی در درمان اعتیاد به کمک فناوری‌های دانش‌بنیان‌ ایجاد گردد.

خط تولید فرآورده دارویی ایران‌ساخت با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد مبارزه با مواد مخدر، صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق توسعه زیست‌فناوری توسط شرکت دانش‌بنیان مهرسام دارو به بهره‌برداری رسید و کشور را از یک داروی کارآمد در درمان اعتیاد بی‌نیاز خواهد نمود.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، در این مراسم با بیان این‌که امروز قدم ارزشمندی در توسعه فناوری درمان اعتیاد رقم خورده، ادامه داد: حوزه درمان سوء مصرف مواد مخدر مانند بسیاری از دیگر حوزه های فناورانه، به مدد وجود زیست بوم نوآورانه به موفقیت رسیده است.

ایشان در ادامه بیان داشتند که اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان یکی از بلاها و چالش‌های جامعه است که در دهه‌های اخیر رو به افزایش بود و میزان شیوع عمومی این بیماری 5.4 درصد شده است و بالغ بر 2 میلیون و 800 هزار ایرانی مصرف کننده مستمر این مواد هستند. بر همین اساس و با هدف درمان و ریشه‌کنی معضل اعتیاد، راهکارهای نوآورانه مبتنی بر شرایط بومی کشور توسط فعالان زیست‌بوم دانش‌بیان ارائه شد، ایشان ادامه دادند: ایران شرایط و ویژگی‌های خاصی دارد و به دلیل قرار گرفتن در معرض بستر انتقال مواد مخدر، شهدای بسیاری را در مسیر مبارزه با این پدیده شوم تقدیم کرده است.

با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین سرمایه‌گذاری و راهبری صندوق زیست‌فناوری، شرکت دانش‌بنیان مهرسام داروم در کم تر از یک سال موفق شد تا ماده اولیه و قرص زیرزبانی بوپرونورفین هیدروکلراید با روش بهینه که یکی از مهم‌ترین فرآورده‌های دارویی اثربخش در کاهش تمایل معتادان به سوء مصرف مواد مخدر و ترک اعتیاد را تولید نماید. در همین راستا، رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که امروز بخشی از این روش های جدید به کمک علوم و فناوری متخصصان اجرا شده است، به نتیجه رسیدن این کارخانه  نشان دهنده توانمندی های این حوزه است.

منبع: روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظر جدید
0%