داروهای زیستی بخش مهمی از صنعت زیست فناوری

1402/10/13 در ساعت 14:00:00

اهمیت و کاربرد داروهای زیستی روز به روز در حال افزایش می‌باشد.

داروهای زیستی بخش مهمی از صنعت زیست فناوری

با پیشرفت تکنولوژی و همزمان با آن پیچیده‌تر شدن نیازهای انسان، اهمیت و کاربرد علوم مختلف که از طبیعت الهام می‌گیرند روز به روز افزایش می‌یابد. داروهای زیستی از جمله‌ی این فرآورده‌ها هستند که شامل طیف گسترده‌ای از محصولات مشتق شده از انسان، حیوان یا میکروارگانیسم‌ها با استفاده از بیوتکنولوژی است. انواع محصولات زیستی عبارتند از واکسن‌ها، خون، اجزای خون، سلول‌ها، آلرژن‌ها، ژن‌ها، بافت‌ها و پروتئین‌های نوترکیب.

محصولات زیستی ممکن است حاوی پروتئین‌هایی باشند که عملکرد سایر پروتئین‌ها و فرآیندهای سلولی را کنترل می‌کنند، ژن‌هایی که تولید پروتئین‌های حیاتی را کنترل می‌کنند، هورمون‌های انسانی تغییر یافته یا سلول‌هایی که موادی تولید می‌کنند که اجزای سیستم ایمنی را سرکوب یا فعال می‌کنند. این تکنولوژی‌های تولید فرآورده‌های زیستی نیازمند حضور فناوری پیشرفته در کشور می‌باشند که این دستاورد جز با همت محققین و تلاش‌های بی‌وقفه‌ی آنان بهمراه حمایت‌های مالی، سرمایه‌گذاری امکان پذیر نخواهد بود.

صندوق حمایت از سرمایه گذاری زیست فناوری برای همین منظور با حمایت‌های سرمایه‌گذاری و مالی خود، شرکت‌های دانش بنیان را قادر می‌سازد تا میزان تولیدات خود را افزایش دهند، گروه تحقیقاتی خود را توسعه بخشند و وارد زمینه‌های رقابتی جدیدی شوند.

خدمات صندوق زیست فناوری شامل سرمایه‌گذاری جسورانه، خرید دین، صدور انواع ضمانتنامه، تخصیص وام و تسهیلات، ارزیابی و امکان سنجی  می‌باشد.

رادیوداروها پله‌ی بعدی توجه سرمایه‌گذاران

1402/11/17 در ساعت 11:13:21

سرمایه‌گذاران جهانی به دنبال Novartis و Eli Lilly در زمینۀ رادیوداروها ورود می‌کنند.

رادیوداروها پله‌ی بعدی توجه سرمایه‌گذاران

سلول‌های T آنتی‌ژن کایمریک و ارزش‌آفرینی آنها

1402/11/01 در ساعت 09:21:17

شرکت AbbVie بهمراه یوموجا بایوفارما (Umoja Biopharma) برای توسعه CAR-T به صورت تولید در موضع (In Situ) برای درمان سرطان وارد عمل شده است.

سلول‌های T آنتی‌ژن کایمریک و ارزش‌آفرینی آنها

صندوق زیست فناوری و حوزۀ مواد موثره دارویی

1402/10/12 در ساعت 13:33:04

مواد موثره دارویی بازاری در حال رشد را تجربه می‌کنند که امید است با حمایت‌های صندوق، اندازه بازار داخلی افزایش یابد.

صندوق زیست فناوری و حوزۀ مواد موثره دارویی

نشست اکوسیستم نوآوری در ایران(نقدها و نظرها) در هشتمین نمایشگاه ایران فارما

1402/06/28 در ساعت 12:41:55

پنل «نقد و نظر بر شکل‌گیری شتابدهنده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در دو دهه اخیر و جایگاه هوش مصنوعی در باز توسعه این اکوسیستم» با حضور مدیرعامل محترم صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری زیست فناوری، جناب آقای دکتر رهنمایی، شش مهر ماه ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۳:۳۰ برگزار میگردد.

نشست اکوسیستم نوآوری در ایران(نقدها و نظرها) در هشتمین نمایشگاه ایران فارما
نظر جدید
0%