سلول‌های T آنتی‌ژن کایمریک و ارزش‌آفرینی آنها

1402/11/01 در ساعت 10:00:00

شرکت AbbVie بهمراه یوموجا بایوفارما (Umoja Biopharma) برای توسعه CAR-T به صورت تولید در موضع (In Situ) برای درمان سرطان وارد عمل شده است.

سلول‌های T آنتی‌ژن کایمریک و ارزش‌آفرینی آنها

شرکت AbbVie به همکاری استراتژیک با شرکت یوموجا بایوفارما (Umoja Biopharma) برای توسعه کاندیدای جدید درمان‌های سلول‌های T با گیرنده آنتی‌ژن کایمرایی (CAR-T) به صورت تولید در موضع (In Situ) به منظور مقابله با اهداف درمانی سرطان وارد شده است. این درمان‌ها با استفاده از پلتفرم VivoVec شرکت یوموجا توسعه داده خواهند شد. این همکاری دو گزینه‌ی انحصاری و لایسنس را شامل می‌شود.

طبق معامله ابتدایی، AbbVie گزینه‌ی انحصاری برای کاندید‌های درمانی سلول‌های T با گیرنده آنتی‌ژن CD19 که به صورت تولید در موضع می‌باشد، از جمله UB-VV111 شرکت یوموجا را به دست خواهد آورد.UB-VV111  یک برنامه بالینی اصلی شرکت در فاز درخواست داروی جدید درمانی برای بیماری‌های خونی است.

توافق دوم به این شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که تا چهار درمان دیگر سلول‌های T با گیرنده آنتی‌ژن کایمریک را برای اهداف کشف شده توسط AbbVie توسعه دهند.

یوموجا از پرداخت‌های آغازین و همچنین یک سرمایه‌گذاری سهام از AbbVie بهره‌مند شده است. این توافقات روی هم رفته می‌توانند به مجموع تا 1.44 میلیارد دلار برای یوموجا بهره مالی داشته باشند. علاوه بر این، یوموجا ممکن است از مایل‌ستون‌ها و پرداخت‌های رویالتی بر مبنای فروش جهانی محصولات AbbVie بهره‌مند شود.

مدیر تحقیقات AbbVie و مدیر اجرایی جهانی جاناتان سدجویک گفت: "هر چقدر که پرتفوی ما در زمینه سرطان تقویت شود، معتقدیم که درمان‌های سلول‌های T با گیرنده آنتی‌ژن کایمریک تولید در موضع نمایانگر یک تغییر پارادایمی در استفاده از مفاهیم ژنتیک پزشکی است. ما با شرکت تیم یوموجا به پیشبرد درمان‌های نسل بعدی سلول‌های T با گیرنده آنتی‌ژن کایمریک تولید در موضع همکاری داریم و احتمالاً با گسترش جمعیت بیماران و نشانه‌های بیماری از روش‌های معمول درمان‌های CAR-T استفاده کنیم."

پلتفرم تحویل ژن VivoVec یک رویکرد جدید است که انتقال ژن با وکتور لنتیویروس نسل سوم را با یک کمپلکس فعال‌سازی سلول T ترکیب می‌کند؛ که موجب آن می‌شود تا سلول‌‌های T در داخل بدن قادر به تولید خود CAR-T  شوند و احتمالاً چندین چالش درمان‌های معمولی CAR-T را پشت سر بگذارند.

 

 

رادیوداروها پله‌ی بعدی توجه سرمایه‌گذاران

1402/11/17 در ساعت 11:13:21

سرمایه‌گذاران جهانی به دنبال Novartis و Eli Lilly در زمینۀ رادیوداروها ورود می‌کنند.

رادیوداروها پله‌ی بعدی توجه سرمایه‌گذاران

داروهای زیستی بخش مهمی از صنعت زیست فناوری

1402/10/13 در ساعت 15:31:14

اهمیت و کاربرد داروهای زیستی روز به روز در حال افزایش می‌باشد.

داروهای زیستی بخش مهمی از صنعت زیست فناوری

صندوق زیست فناوری و حوزۀ مواد موثره دارویی

1402/10/12 در ساعت 13:33:04

مواد موثره دارویی بازاری در حال رشد را تجربه می‌کنند که امید است با حمایت‌های صندوق، اندازه بازار داخلی افزایش یابد.

صندوق زیست فناوری و حوزۀ مواد موثره دارویی

نشست اکوسیستم نوآوری در ایران(نقدها و نظرها) در هشتمین نمایشگاه ایران فارما

1402/06/28 در ساعت 12:41:55

پنل «نقد و نظر بر شکل‌گیری شتابدهنده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در دو دهه اخیر و جایگاه هوش مصنوعی در باز توسعه این اکوسیستم» با حضور مدیرعامل محترم صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری زیست فناوری، جناب آقای دکتر رهنمایی، شش مهر ماه ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۳:۳۰ برگزار میگردد.

نشست اکوسیستم نوآوری در ایران(نقدها و نظرها) در هشتمین نمایشگاه ایران فارما
نظر جدید
0%