بیوتکنولوژی و امنیت غذایی

1402/12/09 در ساعت 10:00:01

نقش بیوتکنولوژی در برخورد بشر با خطراتی که سیاره‌ی زمین و موجودات آن را را تهدید می‌کند، پررنگ‌تر از قبل شده است.

بیوتکنولوژی و امنیت غذایی

مبارزه با تغییرات آب و هوایی و تامین نیازهای تغذیه ای جمعیت رو به رشد بدون پایان دادن به منابع سیاره زمین، دو تا از بزرگترین چالش های زمان ما هستند. بیوتکنولوژی راه‌حل‌هایی برای هر دو دارد، اما ما از درک کامل پتانسیل آن برای ارائه در این گذار سبز فاصله داریم.

سیستم‌های غذایی جهانی بیش از یک سوم انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) جهانی را تشکیل می‌دهند و با جمعیت جهانی که اکنون بیش از 8 میلیارد نفر دارد، باید به دنبال راه‌حل‌های جدید باشیم تا بتوانیم جهان را به روشی پایدار تغذیه کنیم. ما برای بهبود سیستم‌های غذایی کنونی و استفاده از زمین برای کشاورزی به فناوری‌ها و روش‌های پایدار نیاز فوری داریم.

در نتیجه رشد جمعیت جهان، عدم تعادل در سیستم‌های غذایی افزایش می‌یابد و افراد بیشتری را در معرض خطر عدم دسترسی به غذای سالم و مغذی قرار می‌دهد که در بسیاری از موارد منجر به سوء تغذیه کشنده می‌شود. برخی از چالش‌های سیستم غذایی ارتباط نزدیکی با انتخاب‌های غذایی ما دارد که در نهایت منجر به اختلاف بین منابع زمین، ترجیحات غذایی برای غذای دام و انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط می‌شود.

انتقال به یک سیستم کشاورزی-غذایی پایدار و انعطاف پذیر که قادر به تطبیق و کاهش تغییرات آب و هوایی باشد ممکن است به نظر یک ماموریت غیرممکن باشد، اما در واقع خبرهای خوبی وجود دارد.گزارشات اخیر نشان می‌دهد که راه‌حل‌های زیستی، از جمله استفاده وسیع از کودهای زیستی، آفت‌کش‌های زیستی و افزودنی‌های خوراک پروبیوتیک می‌تواند به کاهش ۸ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهانی تا سال ۲۰۳۰ کمک کند.

بیوتکنولوژی بخشی از کلید را برای ایجاد تحول در اقتصاد و سیستم های غذایی دارد. در حالی که در گذشته، بشر عمدتاً بر ارائه جایگزین‌هایی به منظور از بین بردن آفات با روش‌های شیمیایی و کاهش ضایعات غذایی متمرکز بوده‌ است، اما امروزه پا را فراتر گذاشته و به‌عنوان مثال با بالابردن ماندگاری محصولات در انبارها و سایر راه‌حل‌های نوآورانه بیوتکنولوژیکی از جمله فراهم آوردن پروتئین‌های گیاهی، رژیم‌‍‌های غذایی پایدارتری را فراهم آورده است. 

در صورت جایگزینی پروتئین‌های مبتنی بر گوشت با پروتئین‌های دیگر، می‌توان گرمایش جهانی، استفاده از آب و استفاده از زمین را تا بیش از 80 درصد تنها در اروپا کاهش داد. به همین منظور، بنیاد Novo Nordisk اخیراً ابتکار Plant2Food را راه‌اندازی کرده است، یک پلتفرم نوآوری بین‌المللی با هدف حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی باز و نتایج قابل دسترس در مورد مواد غذایی گیاهی و میکروبی که توسط شرکای دانشگاهی و صنعتی به طور مشترک ایجاد و اجرا می‌شوند. محققان متوجه شده‌اند که کلید تسریع انتقال رژیم غذایی، ایجاد انتخاب های بیشتر از محصولات غذایی با پایه گیاهی خوشمزه، مغذی و پایدار است که برای مصرف کنندگان نیز مقرون به صرفه باشد.

تکنولوژی mRNA برای درمان سرطان بررسی می‌شود.

1403/02/23 در ساعت 14:00:12

محصول شرکت WestGene در زمینۀ درمان سرطان در دست بررسی توسط FDA آمریکا

تکنولوژی mRNA برای درمان سرطان بررسی می‌شود.

هوش مصنوعی در همراهی با دستگاه‌های تشخیصی قابل حمل

1403/02/04 در ساعت 10:14:02

شرکت GE HealthCare راهکاری با دقت بالا برای کنترل سلامت مادر و فرزند ارائه می‌کند.

هوش مصنوعی در همراهی با دستگاه‌های تشخیصی قابل حمل

شرکت MustGrow معرفی فعالیت ها و زمینه های همکاری

1403/01/20 در ساعت 10:41:01

شرکت MustGrow روش هایی نوین برای دستیابی به کشاورزی پایدار بر مبنای گیاهان ارائه می‌کند.

شرکت MustGrow معرفی فعالیت ها و زمینه های همکاری

ارزش بازار آنزیم‌های غذایی در آمریکای لاتین

1402/12/16 در ساعت 11:06:20

تحلیل پنج ساله‌ی ارزش بازار آنزیم‌های غذایی نمایانگر نیاز این صنعت به منابع مختلف آنزیمی می‌باشد.

ارزش بازار آنزیم‌های غذایی در آمریکای لاتین

"پارک علمی دبی" از تاثیرگذارترین قطب‌های نوآوری خاورمیانه برای علاقمندان به فناوری‌های سلامت

1402/08/03 در ساعت 16:23:20

طرح پارک علمی دبی یا به اختصار (DSP) در سال 2005 به طور رسمی توسط شیخ محمد بن راشد، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات به هدف ارائه تسهیلات کلیدی و تقویت پروژه‌های صنعتی و زیست‌فناورانه راه‌اندازی شد.

"پارک علمی دبی" از تاثیرگذارترین قطب‌های نوآوری خاورمیانه برای علاقمندان به فناوری‌های سلامت

RFP درخواست برای ارائه پیشنهاد طراحی سامانه و سایت صندوق حمایت از سرمایه گذاری زیست فناوری

1402/07/18 در ساعت 12:48:53

طراحی ساز و کار جدید برای هماهنگی مستقیم واحدهای تسهیلات، مالی و حقوقی.

RFP درخواست برای ارائه پیشنهاد طراحی سامانه و سایت صندوق حمایت از سرمایه گذاری زیست فناوری
نظر جدید
0%